Josefin Johansson bjuder in till standup

Josefin Johansson bjuder in till standup

Den 18 april välkomnar vi Josefin Johansson, årets kvinnliga komiker 2017, när hon besöker Partille och bjuder in till standup. Josefin är ständigt aktuell på landets scener med standup, shower och teater. Nu är hon även aktuell i TV som tävlande i På Spåret och programledare för Smartare än en femteklassare.

Vi ställde några snabba frågor till Josefin Johansson om bland annat hur hon kom in på standup och vad vi som publik kan förvänta oss att få se under hennes föreställning i april.

Komiker, skådespelare, författare med mera. Du är en mångsysslare av rang, hur kom du in på standup?

– Jag gick teaterutbildningen på Fridhems folkhögskola som hade en sommarkurs i standup på fem dagar. Jag gick den, hatade det och tänkte att detta ska jag aldrig göra igen. Sen började jag på radio och mina kollegor hejade igång en nystart. 2009 gjorde jag det igen och det var toppen.

Du blev årets kvinnliga komiker 2017, hur känns det?

– Fantastiskt, framför allt för att det är ett pris som branschen själva utser, det betyder mycket att kollegorna ser det jag gör.

Den 18 april kommer du till Partille, har du varit här tidigare?

– Ja, jag har varit på P3 guld på Partille arena två år i rad, det har varit med skräckblandad förtjusning, kul med gala, svårt med transporter?

Vad kan vi som publik förvänta oss av din föreställning?

– Det kommer bli roliga skämt, några låtar och lite ekivokt.

Läs mer om evenemanget och köp din biljett på partille.se/evenemang.