Wow! 12 september bjuder på tango av Anna Heikkinen, Larisa Ljungkrona och Ida Gillner utanför Kulturum klockan 12.

Oväntad kultur väntar runt knuten

I höst intas Partilles offentliga rum av kultur. Wow! är en kultursatsning som äger rum bortom Partilles fasta scener där man som spontan eller beredd besökare får uppleva konst, musik, teater och allt däremellan. Den 12 september inleds höstens program med taktfast tango och hängmattehäng.

Kulturupplevelser i vardagen

De flesta har nog koll på Partilles omfattande kulturutbud med alla de evenemang som hålls i Kulturum, Partille arena och Jonsereds Trädgårdar. Senast förra veckan blev det klart att Lasse Kronér och Claes Malmberg kommer spela sommarteater på herrgårdsscenen hela juli månad under 2018. Det som skiljer kultursatsningen Wow! från det övriga kulturutbudet är att evenemangen äger rum på oväntade platser i vardagen bortom de fasta scenerna, ett koncept som man vidhåller under hösten 2017.

– Grundtanken är enkel och receptet det samma som tidigare år – med Wow! vill vi nå fler människor och nya publiker som i vanliga fall inte hittar till våra fasta kulturknutpunkter i kommunen. Bokningarna är medvetet breda och skiftande i sina genres, säger Maria Dahl som är kultursamordnare i Partille kommun.

Och utbudet är brett. Maria Dahl fortsätter:

– I höst får vi till exempel testa på att hängmattehäng och lyssna på tango utanför Kulturum, se lokal fotokonst om partillebor som fotograf Annika Clarholm porträtterar och mäktig gospel med Joyvoice senare i vinter.

Läs mer om kultursatsningen Wow! Här. Du hittar mer information om varje evenemang i Partilles kommuns evenemangskalender, klicka här för att gå vidare.