Partille får tumme upp av byggbranschen

Sveriges byggindustrier ger Partille goda betyg när det gäller plan- och byggprocesser.

Under mässan Nordic Property Expo som just nu hålls på Svenska mässan i Göteborg, tog Partille en hedrande andraplats bland kommuner i Göteborgsregionen och Södra Älvsborg. Frågor som ställts till företag inom byggindustrin handlar om allt från tider för handläggning till kontakter med tjänstemän och politiker.

Dialog och korta beslutsvägar

– Vi jobbar aktivt för att det ska vara korta beslutsvägar och stora möjligheter till dialog när det gäller vår utveckling av Partille. Därför känns det väldigt roligt att få detta kvitto på att det fungerar, säger Stefan Svensson (M), kommunstyrelsens ordförande.

Priserna delas ut av Sveriges byggindustrier och resultatet baseras på byggdialogindex. Mätningen utförs av Demoskop. Det är tredje året som priserna delas ut.

Årets kommun 2018 blev Härryda kommun med Byggdialog index på 118, tätt följt av Partille och Mölndal som båda fick Index 115. På plats 4 kom Kungälv med index 114 och på plats 5 kom Borås med Index 107.