Partilles nya lek- och klätterbäver är på väg

Partilles nya lek- och klätterbäver är på väg

Kärt barn har många namn lyder ordspråket. I det här fallet handlar det om den lek- och klätterbäver som ska att ta plats i kommunens nya stadspark. Nästa vecka anländer bävern till Partille från Danmark där den har byggts på uppdrag av Partillebo och vi behöver hjälp att välja ett namn åt den.

Fem namn i final

Bland de cirka 90 unika namnförslag som skickades in när vi berättade om bävern första gången har vi valt ut fem finalnamn - Bätty, Bäverly, Bärta Bäver, Justin Bäver och Kul-Ture.

Rösta senast den 8 maj!

Rösta på ditt favoritnamn senast söndagen den 8 maj. Vilket namn lek- och klätterbävern får avslöjas i samband med att den invigs i stadsparken. Tipsa gärna andra om att rösta via partille.se/bavernamn.