Fyra portalskyltar är placerade längs med slingorna. Bild Partille kommun.

Snart dags för invigning av Årundan

Skyltarna är på plats och snart är markarbetena klara. Om drygt två veckor invigs Partilles nya promenad- och löpvänliga slingor i centrum som går under namnet Årundan.

Årundan är uppdelad i tre sträckor med olika längd, men gemensamt är att de är döpta efter lokalt förekommande djur och att de löper längs med stadsparken, över broarna och runt ån.

Bävern, Sländan och Laxen är resultatet av ett omfattande samarbete inom kommunen där samhällsbyggnadskontoret, folkhälsan och kommunikationsavdelningen verkställt det uppdrag som tjänstemännen fått från politiken. Med hjälp av den externe konsulten Kristian Gade som projektlett arbetet kan kommunen nu alltså äntligen inviga Årundan.

Med Årundan vill Partille kommun skapa attraktiva mötesplatser som uppmanar till lek, rörelse och möten över generationer. Du kan läsa mer om de tre slingorna, och invigningen som sker 21 april, här.