Tävlingsinriktade miljöhjältar sökes till Minimeringsmästarna!

Tävlingsinriktade miljöhjältar sökes till Minimeringsmästarna!

Vi söker Partillebor till projektet Minimeringsmästarna. Under ett år får deltagarna lära sig hur de kan minska sitt klimatavtryck samtidigt som de tävlar mot andra familjer om vem som minskar sitt avfall mest.

Minimeringsmästarna är tävling för hushåll i hela Sverige som vill minska på onödiga saker, utgifter och sitt klimatavtryck. Under ett års tid får deltagarna chansen att leva mer hållbart samtidigt som de tävlar mot andra familjer. Den familj som minskar sina avfallsmängder mest under året vinner Minimeringsmästarna.

Gratis inspirationsträffar

Under året ses deltagarna på inspirationsträffar om hållbar konsumtion, matsvinn, farligt avfall, delande och textil. Utifrån dessa fem teman ska de genomföra olika utmaningar. Till exempel testa second hand eller laga mat på rester – samtidigt som de sprider sina erfarenheter via sociala medier för att inspirera andra att minimera sitt avfall. Deltagarna får poäng för hur de genomför sina utmaningar och hur mycket de minskar sitt avfall.

Ansök senast 15 september

Anmälan till Minimeringsmästarnas är öppen till och med den 15 september 2021. Det är gratis att delta. Projektet pågår från oktober 2021 till oktober 2022.

Länk

Länk till anmälan på Minimeringsmästarnas webbplats.

Presskontakt för mer information

Ingrid Nordström