Vårt nya kundcenter svarar på allt om kommunen

Vårt nya kundcenter svarar på allt om kommunen

Den 4 april inviger vi Partille kundcenter – en ny enhet som kommer att svara på alla frågor om Partille kommun – vid besök, på telefon, Facebook och så småningom även på chatt. Servicen blir snabbare och effektivare för dig som vill komma i kontakt med eller få hjälp av kommunen. Och du behöver bara komma ihåg ett nummer – 031-792 10 00.

Snabbare svar på fler frågor

Kundcentrets uppgift blir att hjälpa invånare och andra som kontaktar kommunen med att hantera deras ärenden. I de allra flesta fall kan medarbetarna lösa ärendet utan att tjänstemän på förvaltningarna behöver kopplas in. I övriga fall hjälper kundcentret till att förmedla ärendet så att det hamnar på rätt ställe.

Andra kommuner som öppnat kundcenter, eller kontaktcenter som de ibland kallas, har visat på en mer effektiv hantering av de frågor som kommer in till kommunen. Fler personer får snabbare svar på fler frågor. Målet är att 70 procent av de frågor som kommer till kommunen ska besvaras i kundcentret.

– Projektet att etablera ett kundcenter i Partille har pågått under en längre tid och nu gör ett nytt team på tio personer allt för att få de sista bitarna på plats inför öppnandet. Väl uppbackade av förvaltningar, kommunikatörer, systemtekniker med flera. Frågan om informationsöverföring ligger, precis som den ska, högt på många agendor, berättar Martin Larsson, chef för det nya kundcentret.

Ny webbplats mobilanpassas

Inom kort lanserar kommunen också en ny webbplats. Partille.se mobilanpassas, ses över, uppdateras och blir mer lättillgänglig. Och den nya webbplatsen blir tätt sammankopplad med kundcentret.

– Webben är kärnan i vår kommunikation och där kommer man att hitta svar på det mesta. I kundcentret hjälper vi invånare och besökare att hitta rätt och kan svara på fördjupade frågor till en viss nivå, säger Martin Larsson och fortsätter:

– Jag ser verkligen fram emot den första måndagen i april när vi lyfter på luren och svarar ”Välkommen till Partille kundcenter!”, säger Martin Larsson.

Kontakta kundcentret

Från och med den fjärde april kan du kontakta Partille kundcenter på telefon, e-post, kommunens Facebooksida eller genom att besöka kommunhuset eller Kulturum.

• Öppettider kommunhuset
    Vardagar, klockan 8–17