Charlotte Johansson blir ny chef på utbildningsförvaltningen i Partille Kommun.

Hon blir ny chef för utbildningsförvaltningen

Under tisdagen har kommunstyrelsens arbetsutskott fattat beslut om att utse Charlotte Johansson till ny chef för utbildningsförvaltningen i Partille kommun.

– Vi känner stort förtroende för Charlotte Johansson i rollen som ny förvaltningschef, säger kommunstyrelsens ordförande Marith Hesse, och jag är övertygad om att hon är rätt person att leda förvaltningen både mot nya höjder men också hantera de konkreta utmaningar skolan står inför.

– Det känns väldigt roligt att få välkomna Charlotte Johansson som chef för utbildningsförvaltningen. Vi har redan goda erfarenheter av hennes kompetens och engagemang och jag är övertygad om att kommunens utbildningsfrågor nu vilar i både trygga och utvecklingsorienterade händer, säger kommundirektör Per Bäckström.

Charlotte Johansson började sin yrkesbana som gymnasielärare i svenska och religion. Därefter har hon arbetat som rektor i Lerum och Partille, innan hon blev avdelningschef på utbildningsförvaltningen i Partille 2015.

– Jag är väldigt glad och tacksam över att jag fått förtroendet att leda utbildningsförvaltningen i Partille. Jag ser fram emot att tillsammans med alla duktiga medarbetare fortsätta att utveckla och förbättra kommunens verksamheter från barnomsorg till vuxenutbildning. Jag vill att alla barn och elever i våra verksamheter upplever en trygg, rolig och lärorik tid där vårt fokus är god måluppfyllelse och fullföljda studier. Vi skall vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetare känner arbetsglädje, delaktighet och utvecklingsmöjligheter, säger Charlotte Johansson.

Bakgrund: Charlotte Johansson

Utbildning

• Gymnasielärare i svenska och religion
  • Rektorsutbildning

Arbete

• 1997-2006: Lärare på högstadium och gymnasium, i Karlskrona och Göteborg stad.
  • 2006-2015: Rektor på F-5 skola, samt 7-9 skola i Lerum och Partille Kommun.
  • 2015- avdelningschef, utbildningsförvaltningen Partille kommun.

Partille kommun är en kommun i Västra Götaland som består av de fyra geografiska delarna Partille, Sävedalen, Jonsered och Öjersjö. Partille är en geografiskt liten (57,2 km²) men till befolkningsmängden en mellanstor kommun (Invånare 2014: 36 528), granne med Göteborg.

Visionen är att Partille ska vara en förstad att vara stolt över. En plats där det är tryggt att bo, enkelt att vara och där det är nära till allt.– Mitt i det goda livet.

Följ Partille kommun och få mer info här:

Partille.se

Partille kommun på Facebook