Personalen på Jonsereds Trädgårdar med Green Flag Awards flagga.

Jonsereds trädgårdar – topp 10 i världen

Partilles trädgårdspärla Jonsereds trädgårdar har i Green Flag Awards publikomröstning blivit framröstad som topp 10 i världen.

Jonsereds trädgårdar har medverkat i omröstningen, efter att tidigare i höst blivit tilldelat Green Flag Award, ett bevis på sin höga internationella standard när det gäller socialt och biologiskt mångfaldsarbete.

Vi är så glada och stolta och vill rikta ett stort tack till alla som har röstat på oss i tävlingen!

Nu ser vi fram mot en vår och sommar där vi kan träffa er alla och njuta av trädgården tillsammans.

Green Flag Awards

Priset Green Flag Award är ett kvitto på den höga internationella standard när det gäller socialt och biologiskt mångfaldsarbete som Partilles grönskande pärla, Jonsereds Trädgårdar har uppnått.

Green Flag Award-standarden belönar välskötta parker och grönområden efter vissa kriterier. Det är i dag en väl ansedd norm för förvaltning av utemiljöer i Storbritannien och resten av världen. Jonsereds Trädgårdar är den första kommunala parken och totalt den andra parken i Sverige som tilldelas utmärkelsen.

Klicka här för att läsa mer om Green Flag Awards publikpris

Partille kommun är en kommun i Västra Götaland som består av de fyra geografiska delarna Partille, Sävedalen, Jonsered och Öjersjö. Partille är en geografiskt liten (57,2 km²) men till befolkningsmängden en mellanstor kommun (Invånare 2014: 36 528), granne med Göteborg.

Visionen är att Partille ska vara en förstad att vara stolt över. En plats där det är tryggt att bo, enkelt att vara och där det är nära till allt.– Mitt i det goda livet.

Följ Partille kommun och få mer info här:

Partille.se

Partille kommun på Facebook