Partille har nöjdast företagare

Partille har nöjdast företagare

Partille kommun har nöjdast företagare i hela Göteborgsregionen. Det visar nöjd kund-undersökningen Insikt 2015 som presenteras av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) i dag, måndagen den 7 september.

Partille har fått totalbetyget 71 av möjliga 100 – det innebär ett nöjd kund-index (NKI) på 71. Det är det högsta betyget bland Göteborgsregionens tretton kommuner och ett rejält kliv uppåt jämfört med senaste mätningen som gjordes 2013. Då fick Partille totalbetyget 66 och låg på tredje plats.

– Självklart är det roligt att vi har fått ett sådant fint betyg av företagen. Vi jobbar fortlöpande med att förbättra vår service till alla som kontaktar oss, säger Nina Orback-Schultz, näringslivsansvarig i Partille kommun.

Ett uppmuntrande företagsklimat är ett av kommunens fem övergripande mål.

– Det är en viktig framgångsfaktor, eftersom företagen genererar både arbetstillfällen och utveckling i hela kommunen. Vi arbetar ständigt för att förbättra förutsättningarna för näringslivet, säger Stefan Svensson (M), kommunstyrelsens ordförande i Partille.

Undersökningen Insikt 2015 skickades ut till 164 företagare som varit i kontakt med Partille kommun det senaste året. 115 svarade och det innebär en svarsfrekvens på 70 procent, jämfört med 59 procent som är genomsnittet i GR-regionen. Företagarna har fått bedöma den service de har fått i olika ärenden och inom olika områden. Till exempel har de rankat information, tillgänglighet, bemötande och kompetens i kommunen.

Mer information:

Nina Orback-Schultz, näringslivsansvarig, Partille kommun, telefon: 031-792 11 35, nina.orback@partille.se

Stefan Svensson, kommunstyrelsens ordförande, telefon 031-792 11 30, stefan.svensson@partille.se

Marie Gumabon, kommunikationschef, Partille kommun, telefon: 031-792 13 16, marie.gumabon@partille.se