Tv: Erik Carmestedt MVB, Ylva Rosvall Varg Arkitekter, Andreas Holmberg Patriam.

Första spadtaget för Patriam Lilla Essingen Vinkelhuset

Idag togs första spadtaget för Patriam Lilla Essingen Vinkelhuset. Här utvecklas 14 unika och hållbara hem, strategiskt placerade bara några meter från vattenbrynet. Med en fantastisk utsikt över hela Mälaren erbjuder detta boende en unik möjlighet för våra kunder att bo i en idyllisk miljö med närhet till naturen samtidigt som det är beläget i hjärtat av staden. Vinkelhuset är en arkitektonisk pärla.

”- Det är med stor glädje som vi idag har tagit första spadtaget för Patriam Lilla Essingen Vinkelhuset. Detta projekt representerar vår vision om att skapa landmärken med tidlösa hem att leva i och beröras av länge säger Andreas Holmberg, VD på Patriam. ”- Vi ser fram emot att välkomna de första boende till dessa fantastiska hem, där varje detalj är noggrant genomtänkt för att erbjuda en exceptionell boendeupplevelse. Spadtaget markerar inte bara startpunkten för projektet utan även ett nytt kapitel för platsen", avslutar Andreas Holmberg, VD för Patriam.

Erik Carmestedt, arbetschef för MVB, som också deltog i ceremonin tillägger: -”Vi är stolta över att vara en del av detta projekt och ser fram emot att arbeta med Patriam för att förverkliga deras vision.

Patriam Lilla Essingen Vinkelhuset står klart för inflyttning redan hösten 2025 och erbjuder generösa tvåor till stora vidsträckta våningar med takterrasser högst upp. Med tidlös design och smarta materialval, skapar Patriam ett hem att leva och bo i även om hundra år. Ombonat, okonstlat och inbjudande – det är känslan de vill skänka kunderna varje gång de stiger in i sina hem.