Gå direkt till innehåll
Patriam släpper hållbarhetsrapport 2023 – för en hållbar och långsiktig utveckling

Pressmeddelande -

Patriam fortsätter sitt åtagande för en hållbar och långsiktig utveckling genom att släppa sin hållbarhetsrapport för 2023, där man delar med sig av bolagets fortsatta engagemang för hållbarhet och deras fyra fokusområden.

Andreas Holmberg, VD på Patriam betonar: -”Vi är fast beslutna om att skapa hem som står emot tidens tand och blir en del av stadens historia. Genom att se bortom konventionella lösningar utvecklar vi hem som skapar landmärken, som människor kommer att vilja bo i och beundra även om 100 år”.

Patriam har identifierat och fokuserat på fyra huvudområden; hållbara affärsprinciper, bidrag till hållbar samhällsutveckling, utveckling av hållbara kundlösningar samt främjandet av en hållbar arbetsmiljö. I linje med rapporten har Patriam även utarbetat en hållbarhetspolicy som adresserar ekologiska, sociala och ekonomiska aspekter.

"Genom denna rapport vill vi inte bara reflektera över våra framsteg och prestationer, utan också vara transparenta i de utmaningar vi möter. Vi ser fram emot att fortsätta vår resa mot hållbarhet och att arbeta tillsammans med våra samarbetspartners och medarbetare för att skapa en bättre och mer hållbar framtid” säger Ylva Säll, ansvarig för hållbarhetsfrågor på Patriam.

För att ta del av hela vår hållbarhetsrapport, klicka här.

Regioner

Patriam är ett bostadsutvecklingsbolag som utvecklar unika och hållbara hem för den moderna och medvetna människan, som väljer sitt boende med omsorg. Vår mångåriga kompetens inom bostadsbyggande och förståelse för människors behov gör att vi kan skapa attraktiva, genomtänkta hem och en trygg affär för våra kunder.

Emilia Sjöblom

Presskontakt Marknadschef Marknad
Andreas Holmberg

Presskontakt VD Patriam 070-2093040

Patriam

Patriam är ett bostadsutvecklingsbolag med fokus på bostadsrättsprojekt i Stockholm.
Vi skapar unika och hållbara hem för den moderna och medvetna människan, som väljer sitt boende med omsorg. Vår mångåriga kompetens inom bostadsbyggande och förståelse för människors behov gör att vi kan skapa attraktiva, genomtänkta hem och en trygg affär för våra kunder.

Patriam
Biblioteksgatan 3