Clas Ohlson väljer PayEx betallösning på nätet

PayEx är ny betalleverantör till Clas Ohlsons webshop i Sverige, Norge, Finland och England. Clas Ohlsons kunder som handlar på nätet eller via mobilen kan genom PayEx lösning betala med kort eller direkt via sin internetbank.

Försäljningen på nätet ökar och kompletterar alltmer den traditionella butiksförsäljningen. Efter en lansering av en ny e-handelsplattform har Clas Ohlson valt PayEx som leverantör av Kort- och Direktbetalningar på nätet. Clas Ohlson bedriver e-handel i Sverige, Norge, Finland och England. Med över 15 000 artiklar i sortimentet är behovet av en fungerande webshop med tillförlitliga och väl accepterade betalsätt stor.

Jag är mycket stolt över att Clas Ohlson har valt PayEx som leverantör. PayEx drivs, precis som Clas Ohlson, av att hitta lösningar som underlättar kunders vardag. Våra tjänster håller hög kvalitet och Kort- och Direktbetalning via bank på nätet är säkra och kostnadseffektiva betalsätt, både för handlaren och kunden, säger Andreas Larson, Sales Manager på PayEx.

PayEx betalplattform tillgodoser Clas Ohlsons behov av en integrerad lösning för nät- och mobilhandel i de olika länderna. Kopplingar till lokala kortinlösare och banker sker via plattformen och möjliggör acceptans av lokala betalsätt i respektive land.

PayEx erbjöd en flexibel och stark produkt, av hög kvalitet och med en bra servicegrad vilket vi var i behov av när vi tittade på ny leverantör av betalningslösningar. Vi har nu en lösning som gör att vi kan möta dagens och morgondagens behov av betalningar för våra kunder, på en växande e-handelsmarknad, säger Alexander van Riesen, Temporär Koncern E-handelschef på Clas Ohlson.

Andreas Larson, Sales Manager PayEx
Mejl: andreas.larson@payex.com