Payson ingår samarbete med plattformen Sharespine

Sharespine breddar sin plattform med en integration till Payson för avstämning av Betalningar. Samarbetet betyder att handlare som använder Payson och Sharespine kan automatisera bokföringen av sina utbetalningar från Payson i en rad olika ekonomisystem.

Payson används idag av tusentals e-handlare för att på ett enkelt och tryggt sätt kunna ta betalt på nätet. I betallösningen ingår flera olika betalalternativ som exempelvis konto-/kreditkort, direktbetalning med bank eller faktura som smidigt kan betalas via Swish. Payson erbjuder även delbetalning i 3-24 månader. Bolaget startade redan 2004 och ingår i SVEA-koncernen.

“Att starta e-handel är lätt, men vi har märkt att just bokföring är väldigt tidskrävande för många. En stor del av våra e-handlare startar upp sin e-butik vid sidan om sitt vanliga jobb och vardag, och då krävs det att allt omkring fungerar smärtfritt. Samarbetet med Sharespine känns därför extra roligt för oss som vill vara en smidig betalpartner till våra kunder” säger Johanna Stenvi, Head of Sales, Payson.

Integrationen till Payson effektiviserar avstämningen för e-handlare genom att ta bort det manuella arbetet med att hämta och bokföra utbetalningar i sitt ekonomisystem. Alla betaltransaktioner hämtas via API och matchas mot skapade fakturor som sedan markeras som slutbetalda.

"Payson är en efterfrågad Connector bland våra kunder. Vi strävar efter att hela tiden minska våra kunders manuella arbete med bokföring och avstämningar. Därför är vi väldigt glada över att kunna automatisera och förenkla arbetet med bokföring kring den handel som sker med Payson som betallösning" säger Runar Wahlgren, VD Sharespine.

Integrationen till Payson finns tillgänglig som standardconnector i samtliga av Sharespines licenspaket.

För mer information:
Runar Wahlgren, VD Sharespine AB
runar.wahlgren@sharespine.com

Johanna Stenvi, Head of Sales, Payson A
johanna.stenvi@payson.se

Om Sharespine
Sharespine är en Nordisk iPaaS (Integration-Platform-as-a-Service) med konfigurerbara connectorer som kopplar ihop olika system som används inom handeln. I plattformen automatiseras handlarens flöden mellan Webbutik, Marknadsplats, Butikskassa, Ekonomisystem, Betalningar & Logistik.

• Partnerskap, samarbeten

Payson startades 2004 i syfte att hjälpa privatpersoner och företag som vill ta betalt eller skicka pengar på ett enkelt och säkert sätt. Idag är Payson ett av Sveriges ledande företag i området med flera miljoner användare och tusentals anslutna företag. Payson är ett betalningsinstitut som sedan 2012 ägs av Svea Ekonomi.