PaysonCheckout 2.0 nu tillgängligt för Visma Webshop

PaysonCheckout 2.0 nu tillgängligt för Visma Webshop

Nu får hundratals e-handlare via Visma möjlighet att gå över till Paysons nya Checkout

Under sensommaren och hösten har flera e-handelsplattformar anslutit till Paysons nya betallösning för e-butiker. Senast i raden är Visma, som bland annat erbjuder e-butiksverktyget Visma Webshop. Totalt rör det sig om flera hundra e-handlare som nu, utan extra kostnad kan uppgradera till PaysonCheckout 2.0.

PaysonCheckout 2.0 lanserades tidigare i år och är framtagen efter e-handlarnas önskemål med smidigare köpupplevelse och ökad konvertering.

- Trycket har varit högt på vår nya lösning och lanseringen har gått riktigt bra. Vismas stöd innebär att ännu fler e-handlare får möjlighet att gå över till den senaste versionen av PaysonCheckout och ta del av dess fördelar, säger Per Bodell, VD för Payson.

Effektivt för entreprenören

- De som väljer småföretagarlivet ska lägga sin tid på det som är betydelsefullt, inte på krångliga betalningslösningar. PaysonCheckout 2.0 är en smidig transaktionslösning som dessutom är billigare och effektivare än tidigare. Att den nu är tillgänglig för våra kunder kommer att göra stor skillnad, säger Daniel de Sousa, VD för Visma Spcs.

- Samarbetet med Visma har sedan start varit mycket framgångsrikt med en tillväxt på över 50 % det senaste året. I och med uppgraderingen till PaysonCheckout 2.0 hoppas vi kunna fortsätta den här tillväxten och tillsammans få ännu fler nöjda kunder säger Per Bodell.

E-handlare kan uppgradera till den nya lösningen genom att kontakta Paysons företagssupport på telefon: 08-470 94 00 eller kontakt@payson.se

Johan Ahlberg, Partner Manager Payson
Telefon: 08-470 94 89 Mail: johan.ahlberg@payson.se

Payson startades 2004 med syftet att hjälpa företag och privatpersoner att ta betalt och betala på ett enkelt och säkert sätt på nätet. Idag är Payson ett av Sveriges ledande företag i området med flera miljoner användare och över 10 000 anslutna e-handelsföretag. PaysonCheckout är en betallösning som innefattar faktura, bank, mobil- och kortbetalningar. Payson är ett betalningsinstitut som ägs av Svea Ekonomi. Besök www.payson.se för mer information.

Om PaysonCheckout 2.0:
PaysonCheckout 2.0 är Paysons senaste version av betallösningen som är framtagen för att maximera konverteringen. Den integreras direkt i e-butiken och kunden kan smidigt genomföra köp på några få klick. Dessutom har PaysonCheckout 2.0 en dynamisk transaktionskostnad och inga fasta avgifter. E-handlare som väljer PaysonCheckout 2.0 får även tillgång till en rad mervärden. Läs mer här.

Om Visma:
Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 400 000 nordeuropeiska kunder använder deras produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder Visma som hostingpartner.

Payson startades 2004 i syfte att hjälpa privatpersoner och företag som vill ta betalt eller skicka pengar på ett enkelt och säkert sätt. Idag är Payson ett av Sveriges ledande företag i området med flera miljoner användare och tusentals anslutna företag. Payson är ett betalningsinstitut som sedan 2012 ägs av Svea Ekonomi.