Young E-business of the Year 2020: Nu startar entreprenörstävlingen för unga

Sverige lyfts ofta fram som ett föregångsland för unga digitala entreprenörer och antalet butiker på nätet ökar för varje dag som går. För att uppmuntra unga att starta företag har bank- och finansgruppen Svea och Payson instiftat det årliga priset ”Young E-business of the Year”. I år startar tävlingen den 5 oktober. Ungdomar mellan 15 och 25 år har då chansen att presentera sina e-handelsidéer för chansen att vinna 10 000 kronor.

Tävlingen Young E-business of the Year 2020 startar måndag den 5 oktober 2020 och avslutas söndagen den 1 november 2020. Syftet med tävlingen som nu anordnas för fjärde året i rad är att uppmuntra ungt entreprenörskap och få fler ungdomar att starta e-butiker.

Totalt utses fem finalister och en av dem belönas med ett stipendium på 10 000 kronor som ska vara till hjälp för att kunna förvekliga e-handelsidén. För att tävla skickas affärsidén för e-handel in via Sveas hemsida på max en A4-sida eller med ett filmklipp på max två minuter.

Så går tävlingen till:
1. Sammanfatta affärsidén för e-handel på max 1 A4-sida i PDF-format alternativt i ett filmklipp på max 2 minuter.
2. Ladda upp tävlingsbidraget och fyll i kontaktuppgifterna på Sveas hemsida senast söndagen den 1 november.
3. Besked om vilka som gått vidare till final i ”Young E-business of the Year 2020” meddelas under vecka 45.

Här hittar du tävlingsvillkoren till Young E-business of the Year 2020

Emma Lindgren, expert på digital konsumtion och Head of PR, Svea
emma.lindgren@svea.com

• Företagande, allmänt

Payson startades 2004 i syfte att hjälpa privatpersoner och företag som vill ta betalt eller skicka pengar på ett enkelt och säkert sätt. Idag är Payson ett av Sveriges ledande företag i området med flera miljoner användare och tusentals anslutna företag. Payson är ett betalningsinstitut som sedan 2012 ägs av Svea Ekonomi.