Peab bygger om Lysaker station utanför Oslo

Peabs dotterföretag Peab AS har fått uppdraget att genomföra ombyggnaden av Lysaker station utanför Oslo. Beställare är Jernbaneverket och kontraktssumman uppgår till 439 miljoner norska kronor. Entreprenaden innefattar en utbyggnad av stationen till 4-spår, samt byggande av två perronger, en kulvert till ändstationen av Fornebubanan, en viadukt över E18, en bussterminal med mera. Arbetet skall påbörjas i maj 2006 och det beräknas vara klart i juni 2009. För ytterligare information kontakta: Ulf Myhra, projektansvarig Peab AS +47 913 21 682 Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733 37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med överstigande 25 miljarder i omsättning och ca 11 000 anställda. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Aktien är noterad vid Stockholmsbörsen. Koncernkontoret ligger i Förslöv i Skåne.