Peab Asfalt vinner asfaltkontrakt i Falköping, Tidaholm och Karlsborgs kommun

Peab Asfalt har vunnit upphandlingen gällande beläggningsarbeten i Falköping, Tidaholm och Karlsborgs kommun. Asfaltkontraktet omfattar ny- och underhållsbeläggningar inklusive förarbeten såsom justeringar, fräsning och samt mindre anläggningsarbeten.

- Jag är väldigt glad över att vi nu vunnit denna upphandling då den dragit ut på tiden. Vi fick tilldelning redan 2018, men genom olika överprövningar har vi nu äntligen landat i ett definitivt avtal. Vi är därför mycket stolta över att kunna bidra genom våra asfalteringsuppdrag så att Falköping, Tidaholm och Karlsborgs kommun får en trivsam, trygg och säker boendemiljö. Genom att vi asfalterar vägarna med ECO-Asfalt minskar vi även kommunernas miljöpåverkan och bidrar positivt till deras miljömål, vilket vi tycker är väldigt roligt. Den minskade miljöpåverkan sker tack vare att vi använder bioolja istället för fossil eldningsolja vid tillverkningsprocessen av ECO-Asfalt, säger Anders Karlsson, arbetschef, Peab Asfalt.

Kontraktstiden gäller två år med möjlighet till förlängning ytterligare två år. Det totala ordervärdet uppgår till cirka 15 miljoner kronor per år.

För mer information kontakta Anna-Karin Svantesson, kommunikation, anna-karin.svantesson@peab.se alternativt Anders Karlsson, arbetschef, 0709-25 56 27 eller Ola Sandahl, avdelningschef, 0733-84 83 78.

• #ecoasfalt
  • #peab asfalt

Peab Asfalts verksamhet har har cirka 900 anställda, bedrivs i fyra regioner i Sverige med kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm och Sundsvall samt genom dotterbolaget Peab Asfalt Norge AS.