Swerock inviger Västsveriges klimatsmartaste betongfabrik

Swerock inviger en ny betongfabrik i Kållered fredagen den 7 september. Vi stoltserar med att fabriken producerar Västsveriges klimatsmartaste betong.

Det finns många skäl till att betong är världens mest använda byggmaterial. Den har hög beständighet och lågt underhållsbehov, erbjuder stor flexibilitet i design och konstruktion, ger brandsäkra och energisnåla byggnader, består av naturliga råvaror, är 100 % återvinningsbar och tar upp koldioxid under hela sin livstid. Vår övertygelse är att betong har en viktig plats i framtidens hållbara byggande i Göteborgs stad med omnejd.

- Den nya klimatsmarta betongfabriken kommer att erbjuda helkrossballast och alternativa bindemedel. Fabriken värms med bioolja och har helt slutet vattensystem. Vi investerar kontinuerligt i nya betongbilar och pumpar för att kunna erbjuda våra kunder en klimatsmart betong från fabrik till byggarbetsplats säger Håkan Wifvesson, VD för Swerock AB.

För mer information kontakta Jörgen Johansson, Regionchef, mobil: 0704-24 14 30

• Nya produkter, tjänster

• #swerock

Swerock är en av Sveriges största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsindustrin. Vi erbjuder betong, grus och bergkross, transporter och entreprenadmaskiner samt miljötjänster som återvinning, marksanering och vattenrening. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro skapar vi helhetslösningar som gör ditt projekt lite enklare.