Peak Accelerator i Åre söker Sveriges hetaste startups

Peak Accelerator i Åre söker Sveriges hetaste startups

PEAK Accelerator i Åre vänder sig till mogna, talangfulla startups med stor potential att accelerera i en internationell expansion. Talanger som brinner för att utveckla sin verksamhet men också söker en unik livsstil i Åre.

– Nu öppnar vi för ansökningar, vi erbjuder tio bolag möjligheten att utveckla sin affär i den första omgången 20/21. Vi söker bolag med höga ambitioner som har kommit en bit på sin resa, etablerat en affärsmodell och är redo att skala upp verksamheten rejält, säger Cecilia Åkerblom, accelerator manager för PEAK Accelerator.

Program PEAK Accelerator

Under våren har ett skräddarsytt kunskapsprogram utformats med fokus på tillväxt och internationalisering. Programmet innehåller workshops där experter delar sina kunskaper och insikter hur man skapar tillväxt och når ut på nya marknader.

Bolagen som antas får även ta del av ett skräddarsytt mentorprogram med nationellt och internationellt verksamma grundare, affärsänglar och experter. Programmet ger möjlighet till personliga, informella möten och diskussioner med finansiärer, företagsledare, och andra startups i den unika miljö och livsstil som kännetecknar Åre.

PEAK Accelerator tar emot ansökningar under våren/sommaren och programmet startar den 9 oktober. Programmet sträcker sig över 6 månader och avslutas med en Demo Day i anslutning till Åre Business Forum.

Ansökan till PEAK Accelerator i Åre är öppen till den 31 juli. Kriterier samt information om hur bolagen söker till programmet finns på hemsidan peakaccelerator.se.

PEAK Accelerator drivs av Peak Region AB och är finansierat av Europeiska regionala utvecklingsfonden, Region Jämtland Härjedalen, Åre kommun, Jämtkraft, House Be och E14 Invest.

Cecilia Åkerblom, Accelerator Manager.

cecilia@peakaccelerator.se.

www.peakaccelerator.se

Peak Region

Peak Region är en jämtländsk plattform för samarbete i ett regionalt innovationssystem, som arbetar för att bygga en stark innovationskultur och ta vara på möjligheter till nya affärer. Peak Region är en mötesplats för innovation, entreprenörskap och tillväxt. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna till framgångsrik affärsutveckling i Jämtland Härjedalen. Peak Regions uppdrag är att stärka näringslivet och sysselsättningen genom att:

• stimulera uppkomsten av nya företag
  • utveckla företag och organisationer som redan är igång
  • få företag, kapital och människor att flytta till Jämtlands län