Duvedsbaserade Collactivate vann i Venture Cup

Duvedsbaserade Collactivate vann i Venture Cup

Tomas Green, grundare och vd till företaget Collactivate vann i regionfinalen i Venture Cup. Ytterligare två bolag var nominerade från Jämtland – Ergostone och Jord Innovation.

Collactivate syftar till att effektivisera arbetet med otrygghet i fastighetsbestånd med ungdomshäng, förstörelse, överfall och missbruk. Genom en avvikelseapp och sensorer, identifiera, registrera och analysera avvikande händelser och föreslå åtgärder. Det är både en samhällsinsats och ett sätt för fastighetsägare att säkerställa att bestånden är attraktiva och inte förstörs.

Tomas arbetar till stor del med ägare till fastighetsbestånd i områdena runt Sveriges större städer, områden där ofta oroligheter uppstår.

När Tomas inte är ute och säljer och installerar utrustningar bor han i släktgården i Duved och nyttjar fjällets alla möjligheter.

Vad betyder Venture Cup vinsten för dig och ditt företag:

”Man skall inte förringa att jag vann 50.000 kr, det är välbehövligt, men sedan också ett kvitto på att det vi gör i företaget är på rätt väg och att det finns en trovärdighet till oss i teamet och till potentialen i affärscaset” säger Tomas Green, Collactivate.

För kontakt:

Toms Green, vd och grundare Collactivate 070 992 1751