Mid Sweden Science Park påbörjar rekrytering av processledning till Peak Innovation,
tidigare ordförande leder projektet medan rekryteringsarbetet pågår.

Mid Sweden Science Park genomför en organisationsförändring för att skapa en långsiktigt hållbar struktur för det strategiskt viktiga tillväxtinitiativet Peak Innovation. Den nya strukturen innebär en övergång till anställd personal. Rekrytering av en processledare och en verksamhetsledare för området sport och friluftsliv har påbörjats. Tjänsterna kommer att utannonseras inom kort.

För att upprätthålla verksamheten under rekryteringsperioden har styrelsen beslutat att tillsätta en interimsorganisation som leder och driver arbetet fram tills att de anställda finns på plats. Interimsorganisationen kommer att ledas av Katarina Nyberg Finn, tidigare ordförande i Mid Sweden Science Park. Katarina kommer att arbeta halvtid och kombinera uppdraget med sitt arbete för Handelskammaren.

Mid Sweden Science Parks Vd Magnus Burvall är mycket nöjd med den lösningen och säger så här:

Det är inte ovanligt bland landets Vinnväxt-­‐projekt att ordförande har fått hoppa in temporärt när förändringar skett inom processledningsfunktionen. Det här innebär att verksamheten i Peak Innovation kan bedrivas på ett bra sätt under rekryteringsarbetet. Det är ett antal viktiga leveranser inom projektet i närtid och Katarinas erfarenheter och kunskap gör att hon snabbt kan sätta sig in i frågorna.

Magnus Burvall, vd Mid Sweden Sweden Science Park AB 070 – 312 00 22

Satsningen Peak Innovation stimulerar forskning och affärsutveckling inom och mellan områdena turism, sport och friluftsliv, www.peakinnovation.se. Peak Innovation ingår i VINNOVAS program VINNVÄXT inom vilket tolv ledande tillväxtmiljöer finansieras.