Science parken byter namn

Science parken byter namn

Nu byter Mid Sweden Science Park namn till Peak Region Science Park för att komma närmare ägarna Business Peak Region. I samband med namnet lanseras en ny logotyp och profil, arbetet med att förbättra utvecklingen av innovationer i regionen fortsätter på samma sätt som tidigare.

Sedan 2011 Har Peak Region Science Park jobbat med utvecklingen av innovationer i regionen. Arbetet har fallit väl ut och för att bygga en starkare och stabilare organisation framåt vill Peak Region Science park tydliggöra kopplingen mellan ägare och de olika initiativen.

Namnet byts i samband med den konferens som Peak Region Science Park anordnar i Åre 5-6 april, Sveriges Innovationsriksdag 2016. Konferensen är nordens största branschmöte för företag. Sveriges närings- och innovationsminister Mikael Damberg inleder konferensen med att presentera regeringens analys av det svenska innovationssystemet, av internationalisering, aktuella satsningar och förväntan framåt.

Läs mer om Peak Region Science Park på www.peakregionsciencepark.se