Fira sommaren med alkoholfria festdrycker från Saxhyttegubben

Fira sommaren med alkoholfria festdrycker från Saxhyttegubben

Saxhyttegubbens bärdrycker passar perfekt till sommarfesten. Saxhyttegubbens drycker är alkoholfria och innehåller inga tillsatser eller tillsatt socker.

- Saxhyttegubbens Blåbär 100% har serverats i många högtidliga sammanhang genom åren — senast som det alkoholfria dryckesalternativet på Nobelbanketten, berättar Pelle Agorelius, VD på Saxhyttegubben i Grythyttan. Att vår produkt serveras i den sortens sammanhang är verkligen den största ära en mat- och dryckesproducent kan få - vi är oerhört stolta och privilegierade.

Du hittar Saxhyttegubbens drycker i välsorterade livsmedelsbutiker, på restauranger och i gårdsbutiker över hela Sverige. Du kan även handla dryckerna direkt från Saxhyttegubben.

Saxhyttegubbens Blåbär 100%
Alkoholfri dryck gjord av färskpressade blåbär från Bergslagens skogar. Fri från socker och tillsatser. 33cl. Drycken är ett utmärkt alternativ till rödvin, hyllad av dryckeexperter och har serverats vid unika sammanhang i Stockholms Stadshus.

Saxhyttegubbens Krösajos
Alkoholfri dryck gjord av 21% färskpressade lingon samt 79% färskpressade svenska äpplen. Fri från socker och tillsatser. 33 cl. Krösajos är en god och uppfriskande måltidsdryck som passar både till vardag och fest.

Saxhyttegubbens Lingon 100% Snaps
Alkoholfri dryck gjord av färskpressade lingon från Bergslagens skogar. Fri från socker och tillsatser. 25 cl. Passar utmärkt som en alkoholfri snaps!

För mer information om Saxhyttegubbens drycker, prislista och beställningar, var god kontakta info@saxhyttegubben.se