​Sara Berglund ny VD för Pelly Group

Sara Berglund tillträder som ny VD för Pelly Group AB, med start 10:e februari 2020.

Sara Berglund är 40 år gammal och kommer närmast från Kinnarps försäljning AB, där hon arbetat som verksamhetsansvarig för den svenska marknaden. Hon har dessförinnan erfarenhet av både försäljning, produktinnovation och affärsutveckling. Sara har en civilingenjörsexamen inom Innovation & Design från Kungliga Tekniska Högskolan samt utbildning inom Ljusdesign från Konstfack. 2014 mottog hon den prestigefyllda utnämningen Årets Framtidschef för hennes arbete att leda yngre medarbetare mot goda resultat av tidningen Chef.

- Vi är väldigt stolta och glada att få välkomna Sara Berglund till Pelly Group. Hennes erfarenhet av möbelbranschen i kombination med hennes kunskaper inom produktutveckling och meriter inom försäljning, kommer att addera den kraft och energi som behövs för att ta Pelly Group till fortsatt expansion. Detta både på den svenska och internationella marknaden, säger Stefan Jarbratt, styrelseordförande för Pelly Group.

- Jag ser verkligen fram emot att leda Pelly Group! Företagets attraktiva och konkurrenskraftiga erbjudande av kompletta förvaringslösningar till hemmets alla rum gör bolaget intressant ur många aspekter. Bland annat gör den geografiska närheten till produktionen i Hillerstorp och Nässjö samt Litauen oss snabbare än våra konkurrenter, detta eftersom vi på nära håll kan kontrollera hela produktionskedjan, säger Sara Berglund.

VD Sara Berglund
070-749 90 90, sara.berglund@pelly.eu,
Styrelseordförande
Stefan Jarbratt
070-658 28 09, stefan.jarbratt@pelly.eu.

• Ekonomi, finans

Pelly Group, med huvudkontor i Jönköping, erbjuder och utvecklar innovativa förvaringslösningar för köks- och garderobsmarknaden. Koncernens bolag utgör tillsammans en av de ledande leverantörerna av förvaringslösningar i Norden och exporterar till över 50 länder globalt. I Pelly Group ingår Pelly Components AB, UAB Pelly Baltic, Mirro AB samt LG Collection AB. Produktionen sker i de egna fabrikerna i Sverige och Litauen.