Karin Ståhl i paneldebatt om framtidens kontorsmiljöer

Den 24 oktober medverkar Perfect Group Stockholms VD Karin Ståhl i en paneldebatt om öppna kontor, framtidens kontor samt hälsa och trivsel i olika kontorsmiljöer.

Debatten är en del av programmet på mässan ”Gilla Jobbet – arbetslivets mötesplats” som går av stapeln den 24-25 oktober på Stockholmsmässan i Älvsjö. Panelen består av representanter som på olika sätt ingår i kontorsfältet, allt från fackliga organisationer till arkitekter, forskare och organisationskonsulter, för att på bästa sätt spegla olika synvinklar kring öppna kontor och deras för- och nackdelar.

Citat om debatten från programtexten: ”Öppna kontor (kontorslandskap, flexkontor och kombikontor) tycks vinna allt mer mark när nya kontorslokaler planeras. Detta väcker många frågor: Vad är det som driver utvecklingen? Är det en trend eller är det här för att stanna? Är en attraktiv arbetsplats per definition ett öppet kontor? Hur hänger ett modernt arbetssätt ihop med arbetets fysiska rum? Hur påverkas de anställdas hälsa och trivsel i olika kontorsmiljöer?"

Kort om Karin Ståhl

CEO på Perfect Group Stockholm AB, styrelseledamot IFMA Sverige. Inom IFMA driver Karin projektet Activity Based Workplaces, där servicens effekt på de kontor som planeras blir tydlig.

Kort om ”Gilla Jobbet – arbetslivets mötesplats”
Arrangeras av AFA Försäkring och Prevent tillsammans med fackförbund och arbetsgivarorganisationer inom privata sektorn samt kommun- och landstingssektorn. Till för att inspirera till arbetsmiljöarbete och skapa engagemang i arbetsmiljöfrågor. En mötesplats som också handlar om hur attraktiva, hälsofrämjande och lönsamma organisationer skapas och därigenom ett långsiktigt hållbart arbetsliv.

Intresserad av mer information om Gilla Jobbet? http://www.gillajobbet.se
Eller kanske mer information om Perfect Group? http://www.perfectgroup.se

Karin Ståhl, VD Perfect Group Stockholm AB, tfn: 0706–21 31 50, karin.stahl@perfectgroup.se
Sabina Husberg Götlind, Pressansvarig, tfn: 0704-57 63 36, sabina.husberg.gotlind@perfectgroup.se