PTC får hjälp av Perfect Event med PTC Live TechForum

Perfect Event är samarbetspartner när PTC håller eventet PTC Live TechForum i Göteborg onsdagen den 21 mars.

Uppdraget innefattar ett övergripande ansvar för hela eventet, allt ifrån mat och koordinering av talare till teknik och logistik. Konferensen kommer att hållas på Clarion Hotel Post och rollen som projektledare innebär allt ansvar för samordningen mellan PTC och hotellet som krävs för att få arrangemanget att rulla smidigt och dagen att bli så njutbar som möjligt för alla deltagare.

”Det känns otroligt roligt att få jobba med PTC, ett globalt spännande företag som hjälper många av världens största tillverkare att effektivisera sin produktutveckling”, säger Karin Tingstedt, projektansvarig på Perfect Event.

PTC är ett amerikanskt IT-företag med en rad produkter riktade mot den tillverkande industrin. Kunder är de globala tillverkande företagen som har produktutveckling och produktion i många olika geografiska regioner. Eventet PTC Live TechForum är en ny, global eventserie till för att gratis leverera den senaste informationen om PTC Solutions, anpassad för kunder till PTC samt produktutvecklingsexperter. Under en dag får deltagarna tillgång till information om de senaste nyheterna, har möjlighet att träffa produktexperter samt ta del av erfarenheter från intressanta PTC-projekt. Bland de mest välkända lösningarna och produkterna från PTC finns Creo (tidigare PRO/Engineer), Windchill, Arbortext samt Mathcad.

Perfect Event är en stödjande partner när det kommer till värdeskapande företagsevent med varumärkesfokus, på plats för att i god tid planera och genomföra det evenemang eller den aktivitet man behöver hjälp med. Perfect Event är till för att avlasta, dela med sig av kreativa idéer samt ansvara för organisation, verkställande och utvärdering av den skräddarsydda lösningen. Perfect Event är en del av Perfect Group.

Intresserad av mer information om PTC? http://www.ptc.com
Eller mer information om Perfect Event? http://www.perfectevent.se

Karin Tingstedt, projektansvarig Perfect Event, tfn: 0707-92 07 64 karin.tingstedt@perfectevent.se