Absolut Passionfruit – ny fräsch smak från Absolut

Absolut Passionfruit – ny fräsch smak från Absolut

Absolut fortsätter äga scenen som ledare för kategorin smaksatt vodka genom att inför värmens ankomst lansera Absolut Passionfruit. En tropisk känsla av passionsfrukt, med en exotiskt fruktig twist, gör den nya smaken till vårens och sommarens fräschaste drinkbas.

Absolut Passionfruit har en intensiv doft med en fräsch karaktär av solmogen passionsfrukt följt av toner av tropisk fruktighet. Kombinationen passionsfrukt och tonerna från tropiska frukter förenas i en välbalanserad sötma för att bilda en behaglig och len smak med en distinkt karaktär av passionsfrukt.

– Absolut är en pionjär inom nya och spännande drycker, och vi har tagit fram Absolut Passionfruit för att besvara den växande efterfrågan på cocktails och drinkar med passionsfrukt. Den tropiska fruktigheten passar perfekt att inleda en härlig sommarmiddag med, säger Pia Hägglöf, Senior Brand Manager Absolut.

Absolut Passionfruit är en fräsch smak som passar perfekt för svalkande drinkar till sommaren. Absolut Passionfruit Martini är en fruktig passionsfruktsdrink som serveras med en shot champagne vid sidan av – ett trevligt sätt att starta kvällen på. Ett lite syrligare alternativ till en aperitif är Absolut Passion For Days, där frisk lime möter det tropiska från passionsfrukt och mango.

Absolut Passionfruit finns i Systembolagets tillfälliga sortiment from 22 april.

Pris: 256 kr för 700 ml
Alkoholhalt:
Artikelnummer: 41151

Absolut stolt sponsor till 2022 års upplaga av ELLE-galan

I samband med lanseringen av Absolut Passionfruit kommer Absolut även att synas på Sveriges största modefest, ELLE-galan, som exklusiv spritsponsor till eventet. Efter uppehåll under pandemin är nu äntligen ELLE-galan tillbaka, och i år med en stor nyhet: galan blir TV-sänd. Den 29 april är det dags för den glittrande galan och, som vanligt, hålls den på Grand Hôtel i Stockholm, där konferencier Kakan Hermansson kommer att leda oss igenom kvällen.

En av drinkarna som kommer att serveras under galan är en twist på fashionabla Cosmopolitan – Cosmojito. Twisten kommer från New York-baren Dante, som är på top 50-listan över världens bästa barer. På Sturebaren, Le Hibou på Bank Hotel och Coquetel Social kommer man kunna testa dessa drinkar 27 – 30 april.

Cosmojito

• 40 ml Absolut Citron
  • 10 ml De Kuyper Triple Sec
  • 30 ml Tranbärsjuice
  • 15 ml Limejuice
  • 10 ml Sockerlag
  • 8-10 blad Mynta
  • 1 apelsin (skiva)

Gör så här: Stöt myntabladen försiktigt i botten på ett highballglas och tillsätt därefter en apelsinskiva samt de resterande ingredienserna. Fyll glaset med krossad is så att myntan och apelsinskivan packas i den nedre delen av glaset. Glas: Highball. Garnering: Myntakvist + Apelsinskiva.

Absolut Passionfruit Cocktails

Passion For Days

• 40 ml Absolut Passionfruit
  • 50 ml Mangojuice
  • 20 ml Limejuice
  • Citron-limesoda
  • 1 skiva lime
  • 1 skiva ananas
  • Iskuber

Gör så här: Blanda alla ingredienserna i ett vinglas fyllt med is. Toppa av med citron-limesoda. Garnera med lime och ananas.

Passionfruit Martini

• 45 ml Absolut Passionfruit
  • 25 ml Passionsfruktspuré
  • 15 ml vaniljsirap
  • 1 skiva annans
  • ½ Passionsfrukt

Gör så här: Mosa en skiva ananas i en shaker. Addera Absolut Passionfruit, passionsfruktskött från en halv passionsfrukt, vaniljsirap och passionsfruktspuré. Skaka och dubbelsila ner i ett kylt cocktailglas. Garnera med ½ passionsfrukt ovanpå drinken. Servera tillsammans med en shot champagne.

För pressmaterial kontakta:
Food & Friends
Anna Alvling
anna.alvling@foodfriends.se

För mer information kontakta:
Pia Hägglöf
Senior Brand Manager, White Spirits