Absolut Soda Lime & Cucumber

Absolut satsar på nytt segment med Absolut Soda Lime & Cucumber

Den 1 mars lanserar Absolut en nyhet i Hard Seltzer-segmentet; Absolut Soda Lime & Cucumber. En RTD soda med lätt och uppfriskande arom utan socker med Absolut vodka och naturliga smaker. Nyheten kommer att ingå i Systembolagets fasta sortiment.

Den amerikanska dryckestrenden ”Hard Seltzer”, alkoholhaltigt kolsyrat vatten med lågt sockerinnehåll och naturliga smaker, har fått ett rejält uppsving de senaste åren, så även i Sverige.

För att möta det ökande intresset, lanseras nu Absolut Soda Lime & Cucumber, en färdigblandad dryck på burk med Absolut Vodka samt en uppfriskande smak av krispig gurka och lime. En burk Absolut Soda Lime & Cucumber (250 ml) har en alkoholhalt på 5 % alc, innehåller inget socker och endast 69 kalorier per burk.

”Det här är ett nytt segment för oss vilket känns spännande. Vi har märkt en ökad efterfrågan efter denna typ av produkt hos våra svenska konsumenter. Absolut Soda Lime & Cucumber är ett alternativ till den som önskar en alkoholhaltig dryck med lägre alkoholinnehåll, utan onödigt socker eller tillsatser, säger Sophie Linnusaar, Brand manager Absolut.

Smaksättningen på Absolut Soda Lime & Cucumber är inspirerat av det klassiska receptet för Absoluts signaturservering, Vodka Soda, med krispig gurka och fräsch limesmak.

Absolut Soda Cucumber & Lime

Artikelnummer: Nr 1115.

Smak: Uppfriskande och naturlig smak, med kolsyra och balanserad smak av krispig gurka och fräsch limesmak.

Alkoholhalt: 5% Alc. /Vol.

Pris: 19,90 + 1 sek pant kronor per burk (250 ml).

Serveringsförslag: Servera över is med limeskivor

Om Hard Seltzer

Hard Seltzer kommer ursprungligen från USA och dök för första gången upp på den amerikanska marknaden 2012. Sedan dess är det en växande dryckestrend runt om i världen. Föregångare till Hard Seltzer har tidigare gått under andra benämningar såsom exempelvis ”vodka soda”, ”spiked seltzer” och ”hard sparkling water ”. En av anledningarna till hard seltzers framgångar i USA sägs vara den korta ingredienslistan och transparensen kring smak och innehåll.

Presskontakt:

Assefa Communication