Absolut Voices

Absolut Voices – ny limited-edition flaska från Absolut

Absolut lanserar nu årets limited-edition flaska, Absolut Voices, en blå flaska i unik design med illustrationer av expanderande ljudvågor, tillverkad av 80 procent återvunnet glas. Lanseringen av Absolut Voices är en hyllning till alla som vågar gå sin egen väg och göra sin röst hörd. Den nya limited-edition flaskan finns i begränsad upplaga och är tillgänglig från och med den 4 oktober.

Årets limiterade upplaga handlar om att hylla mångfald och olikheter. Vi har genom åren gjort allt från att kämpa för internationella konstnärer och aktivister på 80-talet, till vårt mångåriga stöd för LBTQ+ -samhället. Vi inspireras kontinuerligt av idén att världen blir en bättre plats när människor med olikheter möts, delar fina stunder tillsammans och lyfter varandra. Det är vad Absolut Voices handlar om, säger Pia Hägglöf, Senior Brand Manager Absolut.

Absolut Voices är inte smaksatt utan innehåller klassisk Absolut Vodka. Varje ingrediens inuti den safirblå flaskan kommer från södra Sverige, och varje vattendroppe och varje vetefrö kommer från en källa, en by och ett samhälle. Det ska representera att det är bara när vi står enade tillsammans och utgår från alla människors lika värde som vi kan göra skillnad. Den begränsade upplagan har också en integrerad medaljong i en av våra fyra livfulla färger.

Absolut Voices finns i limiterad upplaga i Systembolagets beställningssortiment:

Nr 5370901, 249kr.

För pressmaterial kontakta:
Food & Friends
Anna Alvling
anna.alvling@foodfriends.se

För mer information kontakta:
Pia Hägglöf
Senior Brand Manager, White Spirits