Fina utmärkelser till Aberlour, Glenburgie och Redbreast under årets Stockholm Beer & Whisky

Pernod Ricard Sweden mottog fina utmärkelser och hela tre guldmedaljer i den årliga whiskytävlingen som ägde rum under Stockholm Beer & Whisky Festival. Efter att en jurypanel med många namnkunniga experter i whiskysverige blindtestat en stor mängd whisky i olika kategorier utdelades bl.a. följande medaljer:

Guldmedalj till Aberlour 12 YO - Scotch Malt 9-12 YO.

Guldmedalj till Aberlour A’Bunah – Scotch Malt NAS (Non age statement)

Guldmedalj till Redbreast 15 YO – Irish Whiskey over 10 YO.

Silvermedalj till Glenburgie 15 YO – Scotch Malt 13-24 YO

Bronsmedalj till Aberlour Casg Annamh – Scotch Malt NAS (Non age statement)

”Aberlour fortsätter visa sin höga kvalitet och går från klarhet till klarhet här i Sverige. Det är även fint att se hur den traditionella stilen Single Pot Still Irish Whiskey får en större del av strålkastarljuset med hjälp av Redbreast”. Olof Noreus, Senior Whisky Brand Ambassador, Pernod Ricard Sweden.