J. Meyer– prisvärd Pinot Noir från Tyskland. Nu på Systembolaget.

J. Meyer– prisvärd Pinot Noir från Tyskland. Nu på Systembolaget.

J. Meyer Pinot Noir 2015 har lanserats på Systembolaget. Ett prisvärt vin från Pfalz i Tyskland som passar utmärkt till pasta eller som sällskapsdryck.

J. Meyer Pinot Noir 2015 har lanserats i Systembolagets beställningssortiment. Ett vin som är både charmigt aromatiskt, fruktdrivet och balanserat. Vinet har jäst på temperaturkontrollerade ståltankar och lagrats delvis på ståltank och icke-rostade ekfat. En typisk tysk metod som resulterar i ett vin med mjuka tanniner, smak av svarta körsbär, svarta vinbär och ett avslut som dröjer sig kvar länge.

– Det är väldigt kul att få presentera ett så pass prisvärt vin från en välkänd producent. Moselland. Pfalz står för kvalitet och hantverk och det återspeglas verkligen i det här vinet som passar utmärkt till så väl ett sällskapligt samtal eller på årets julbord, säger ReijaToumaala, varumärkesansvarig på Pernod Ricard Sweden.

Druvan Pinot Noir är i Pfalz för röda viner vad Riesling är för vita. J.Meyer Pinot Noir 2015 är ett generöst, fruktdrivet vin med mjuka tanniner och snygg syra. Servera gärna något svalt till pizza, pasta eller avnjut som det är!

Om Pfalz

Pfalz gränsar till Rheinhessen i norr och Frankrike i sydväst. De makalöst vackra vingårdarna sveper fram oavbrutet i 90 kilometer. Den traditionella stilen för en tysk Pinot Noir är lättare i färg, kropp och tanniner jämfört mot samma druva från ett varmare klimat. Druvorna till detta vin har vuxit i en jordmån som består till största delen av lera.

No: 72606

Alkoholhalt: 13,5%
Producent
: Moselland
Ursprungsland: Tyskland/Pfalz
Smak: Generöst vin med mjuka tanniner, balanserad smak av svarta körsbär, svarta vinbär ihop med ett långt, kvardröjande avslut.

Pris: 90 kr