The Sweden Rocktail by Jameson

Jameson tar fram drink till Sweden Rock – The Sweden Rocktail

För dig som i år besöker Sweden Rock Festival ges möjligheten att beställa den av Jameson speciellt framtagna drinken The Sweden Rocktail. Det är en rockigt läskande grogg, perfekt att fukta strupen med mellan spelningarna.

I år inleder whiskymärket Jameson ett nytt samarbete med hårdrocksfestivalen Sweden Rock Festival. På festivalens VIP-område kan du beställa den nya drinken The Sweden Rocktail som består av Jameson Black Barrel, Ginger Ale, Angostura och en citronskiva. Under festivalen kommer du även kunna delta i whiskyprovningar som leds av ambassadörer från Jameson. Provningarna tar dig på en resa från Irland till Skottland.

– Vi är jättestolta över att kunna presentera Jameson som ny samarbetspartner. Ett välkänt varumärke med tung historia som passar vår festival perfekt. Vi är övertygade om att våra gäster kommer att uppskatta de aktiviteter som Jameson bjuder på i år, säger Jon Bergsjö, Sweden Rock.

Du som inte har VIP-biljett till Sweden Rock kan genom Jameson tävla på pernod-ricard-sweden.com/swedenrockmed möjlighet att vinna 2st 4-dagars VIP-biljetter. I priset ingår också en exklusiv whiskyprovning för dig och en vän (drycken under provningen betalas av deltagarna själva).

– Sweden Rock är en perfekt samarbetspartner för Jameson och vi är jätteglada över att kunna bidra med drinken ’The Sweden Rocktail’, som vi skapat just för denna festfyllda helg. Vi hoppas att detta är början på en lång och utvecklande relation, säger Micke Trygg, Marketing Manager, Pernod Ricard Sweden.

Så gör du The Sweden Rocktail
För den som är sugen på att prova den specialkomponerade drinken, passar den utmärkt även när man inte är på rockfestival.

• 6 cl Jameson Black Barrel
  • 10 cl Ginger Ale
  • 4 stänk Angostura Bitter
  • Fyll på ingredienserna i ett highball glas fyllt med is. Garnera med en citronskiva.

För pressmaterial och produktprover kontakta:
Oskar Lind, BCW Stockholm
E-post: pernodricard_swe@bcw-global.com