MARTELL och LA MAISON DU CHOCOLAT

MARTELL och LA MAISON DU CHOCOLAT

- när lyxig cognac möter lyxig choklad

Det Goda Köket, Allt om Mat scenen söndag den 9 november kl 14.00-14.30 och 16.00-16.30

Martell i samarbete med en välrenommerad choklad tillverkare, erbjuder nu en unik möjlighet för konsumenter att upptäcka hemligheten bakom ingredienserna och konsten bakom tillverkningen av både choklad och Martell cognac.

Gästerna får möjlighet att upptäcka och prova harmonin mellan de olika Cognac sorterna och ett urval av naturell och smaksatt choklad.

La Maison du Chocolat berättar om choklad

• Färgen på en bra choklad skall vara mahogny brun med en lätt glans
  • Det bästa sättet att njuta choklad är i små bitar
  • Att chokladen är färsk är en viktig aspekt

Varför är choklad och Martell cognac en sån bra match?

När drycken har mjukare tanniner, får man en tydligare upplevelse av smak kombinationen

Variationen i urvalet av cognacen från Martell: torkad frukt, torkade blommor, kryddiga toner. Honung, kola m m möjliggör en oändlig kombinationsbredd med choklad. Det finns en match för alla.

Om Martell
Martell är den äldsta av de mest välkända cognacshuset.
Jean Martell kom från ön Jersey till Frankrike 1715. Han började sin karriär som diversehandlare där cognac ingick i sortimentet.

Martell är en världsledande cognacsfirma som odlar egna druvor samt köper ytterligare vid behovMartell köper omkring 60 % av spriten från Borderies, det minsta distriktet i Cognac och det är den blommiga och mjuka ton som är så karaktäristisk för Martell.

Om La Maison du Chocolat
La Maison du Chocolat skapades av Robert Linxe. Choklad huset har alltid strävat efter att kombinera precision med excellent kvalitet på råvarorna. En perfekt balans mellan åldern på kakaon och aromerna som tillsätts är av yttersta vikt för företaget.

Huset är ledande i innovation och kreativitet och gör varje år en speciellt designad choklad skulptur som ställs ut.

För mer information vänligen kontakta:

Heléne Reuterwall Thideman PR Manager
Tel 08 555 201 34