Bird’s Tree Rosé Organic

Nu lanserar Bird’s Tree ett rosévin med låg alkoholhalt smaksatt av grapefrukt och hibiskus

Den 1 juni lanseras Bird’s Tree Rosé Organic, ett rosévin med låg alkoholhalt smaksatt av grapefrukt och hibiskus. Perfekt som en svalkande aperitif under varma sommarkvällar.

Bird’s Tree Rosé Organic är ett friskt ekologiskt rosévin med en låg alkoolhalt på 6,9%, som smaksatts med naturliga aromer. Bird’s Tree Rosé Organic är gjort till 100% på ekologiska druvor och tillverkat enligt den s.k. saignée-metoden, vilket innebär att druvorna krossas av sin egen vikt och saften som pressas ur får kort kontakt med skalen som ger vinet den naturligt och läckert rosa färgen. Vinet får sedan jäsa, varefter naturliga och ekologiska aromer tillsätts för att ge vinet en frisk och fräsch smak med en både vuxen och avsvalkande profil.

Vinet är inspererat av ”Rosé Pamplemousse”, en företeelse som startade i början 2010-talet när franska vinmakare blandade ner pressad och något sötad grapefruktjuice i sitt rosévin. Detta för att få en mindre alkoholstark dryck med bibehållen fräschör, smak och färg från rosévinet. Vinet dricks med fördel över ett par isbitar som aperitif.

Bird’s Tree Rosé Organic
Artikelnummer: 6023
Alkoholhalt: 6,9 %
Pris: 89 kr för 1500 ml