Gryts varv hotell & konferens - ny medlem i Petit Hotel

Gryts skärgård med dess vackra öar är vida känd för sitt natursköna läge på ostkusten. Kustremsan är oexploaterad och lugn. Det finns många sköna platser att besöka och en är Gryts Varv Hotell och Konferens. Det är en trevlig hamnkrog med hotell.

Bara hälften av hotellets gäster kommer landvägen och resten kommer med båt. Det finns nämligen en gästhamn framför hotellet. Hela hotellet har en maritim karaktär, så även maten.

Hotellet har 14 trivsamma och bekväma enkel och dubbelrum med egna badrum. De är alla individuellt inredda med marin karaktär. De flesta har sjöutsikt. I Skepparstugan finns 13 rum med delad dusch och toalett, där finns även tillgång till pentry.

Restaurangens meny består av såväl klassiska som innovativa rätter och lagas med stor omsorg där ägaren Niklas Hellsing anslår tonen. Niklas vann titeln Årets Östgötakock år 2007. Råvarorna är beroende av säsong och köket jobbar med många närproducerade livsmedel av hög kvalitet. Niklas berättar gärna mer om hotellet, tel 0123-128 06.

• gryt
  • ekologisk mat
  • kvalitet
  • mat
  • petit hotel
  • semester
  • turister
  • äventyr
  • fiske
  • segling
  • yatch

• Östergötland

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Petit Hotel, som också är medlem i Pleasant Hotels Europe, finns idag på 31 platser i Sverige från Buustamons Fjällgård i Åre i norr till Vendels Ale Stenar i söder. Hotellen är familjeägda och lämpade för såväl privata gäster som för konferenser. Gemensamt för hotellen är att de har god service, hög komfort och ett utmärkt kök. Petit Hotel Pearl ingår i kedjan med 7 härliga ställen utanför Sverige.

Bilder och pressinformation finns på www.petithotel.se/pressrum/press.html

Tanja Fylking

Presskontakt VD/Owner Petit Hotel VD 0704-671668 Petit Hotel