Petit Hotels årets hotell är två

I år borde alla hotell vara årets hjältar.

Året har varit och är tufft för hotellbranschen. Alla våra hotell har kämpat och i möjligaste mån anpassat sig till nya oförutsedda omständigheter. Alla Petit Hotels medlemmar har trots färre gäster och färre personal klarat av att hålla en enastående kvalité och säkerhet. Gästerna har värdesatt hotellen, kundnöjdhetsindex ligger närmare 90% upp till 97%. I detta läge hade alla våra medlemmar kunnat bli årets ápetitare.

Tillslut föll valet ändå  på  två av medlemmarna: Buustamons Fjällgård i Åre och Sund Nergården i Vagnhärad.

Lotta Florin på Buustamons Fjällgård är inte helt ovan att ta emot priser. Hon har tidigare flera år i rad utnämnts som Sveriges bästa Ski Boutique Hotel och som en av de bästa krogarna i Åre. Petit Hotels motivering till priset i år är att Lotta länge och målmedvetet arbetat för framgång i sitt företagande och skapat en produkt som erbjuder något alldeles utöver det vanliga. Hon har samtidigt belyst värdet av och aktivt arbetat för nätverkande och samverkan i Petit Hotel.

På  Sund Nergården har de två eldsjälarna Johan och Niklas Asknergård skapat ett fantastiskt hideaway för vuxna. Med en aldrig sinande entusiasm har de målmedvetet utvecklat och arbetat för framgång i sitt  5 år unga företag, samtidigt som de medverkat till nätverkande och samverkan i Petit Hotel.

Både Buustamons Fjällgård och Sund Nergården exemplifierar det som varumärket Petit Hotel står för: småskalighet, kvalité och ett gott värdskap.

Lotta Florin lotta@buusta.se   www.buustamonsfjallgard.se

Johan & Niklas Asnknergård  info@sundnergarden.se  www.sundnergarden.se

• swemester2020
  • #buustamonsfjällgård
  • fjällvandring
  • hemester
  • petit hotel
  • äventyr
  • #petithotels
  • gourmet
  • turister
  • sundnergården
  • små hotell med god mat
  • semester
  • miljö
  • mat
  • turism
  • kvalitet
  • ekologisk mat
  • weekend
  • petithotel
  • sverigesemester

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Petit Hotel består av 30 familjeägda och matglada hotell i Sverige  och välkomnar både privatpersoner och konferensgäster. De flesta hotellen är belägna utanför städerna med närhet till sjö och natur. Petit Hotel ingår i Global Alliance of Private Hotels och omfattar mer än 900 hotell i 80 länder.

Bilder och pressinformation finns på http://www.petithotel.se/press/

Tanja Fylking

Presskontakt VD/Owner Petit Hotel VD 0704-671668 Petit Hotel