Petzl IKO Core

​Petzl lanserer ultralett hodelykt for løping i høstmørket

Med ergonomisk design og opptil 500 lumens, lyser Petzls nye hodelykt opp sesongens mørke løpeturer.

I dag lanserer klatre- og sportsutstyrsprodusenten en ny hodelykt med unikt design; IKO. Med en vekt på 79 gram og batteriet plassert på baksiden, sitter hodelykten så godt plassert at den knapt merkes, selv under aktivitet med mye bevegelse.

Med det oppladbare Core-batteriet lyser IKO med en styrke på 500 lumens, slik at du kan se både gater i byen og stier i skogen når høstmørket faller. Med syv individuelle LED-lamper lyser IKO både bredt og kraftig. AIRFIT-pannebåndet er vannavvisende og stivt, og kan lett justeres med en hånd. Pannebåndet, med sitt ergonomiske design, sitter tett og komfortabelt på hodet uten å absorbere svette.

Mer enn en hodelykt

I tillegg til å brukes som hodelykt kan den medfølgende oppbevaringsposen transformere IKO til en lykt som kan brukes i telt, på camping, eller ved behov for mer spredt belysning. IKO kan også brukes rundt halsen.

Petzl IKO vil være tilgjengelig i butikk i løpet av høsten i to versjoner; med det oppladbare Core-batteriet eller med AAA-batterier.

Petzl IKO Core

– Opptil 500 lumens lysstyrke med det oppladbare Core-batterier
– Batteritid på full lysstyrke: 2,5 timer
– Vekt, inkl. oppladbart batteri: 79g