Rättelse av Ekonomiska rapporter i halvårsrapport 2022 för Pharmiva AB (publ)

Vid sättning av dokumentet har det under Ekonomiska rapporter i några fall blivit felaktig rubriksättning samt siffror. Detta är nu tillrättat och korrekt halvårsrapport bifogas.

Halvårsrapporten för Pharmiva AB (publ) 2022 bifogas nedan, men finns även att läsa på bolagets hemsida via bifogad länk: https://pharmiva.com/wp-content/uploads/2022/08/Pharmiva_rapport_Q2_2022-ny.pdf

För ytterligare information kontakta:

Anna Linton, vd Pharmiva AB
E-post: anna.linton@pharmiva.com
www.pharmiva.com

• Vetenskap, teknik

• Lund

Pharmiva är ett svenskt femtech bolag som arbetar för en bättre vaginal hälsa genom att utveckla innovativa antibiotikafria behandlingar mot underlivsinfektioner. Bolagets första produkt är Vernivia®, en receptfri CE-certifierad vaginal mousse med indikationen bakteriell vaginos (BV), en vanlig vaginal infektion som drabbar 1 av 3 kvinnor i åldern 14-49 år. Med Vernivia® vaginal mousse får kvinnor tillgång till en ändamålsenlig behandling som både läker ut infektionen och ger snabb symtomlindring utan att samtidigt orsaka de problematiska biverkningar som dagens antibiotikabehandlingar innebär för både individen och den globala hälsan med allvarlig utveckling av antibiotikaresistens. Lanseringen av Vernivia®, som säljs via apotekskedjor i Sverige, är första steget mot Pharmivas mål att bli ett globalt femtech-bolag med en bred portfölj av antibiotikafria produkter inom vaginal hälsa. Pharmivas medarbetare har tillsammans en bred Life Science erfarenhet och kunskap inom terapiområdet samt produktutveckling.