Phone Family växer snabbast inom Telekom

Phone Family har under 2011 gjort den största omsättningsökningen av alla företag inom telekom i Sverige, enligt en undersökning som gjorts av Telekom Online och omfattar drygt 2000 företag. Phone Family ökade sin omsättning från 7 miljoner 2010 till 67 miljoner 2011, en ökning på mer än 950 %.

– Det känns fint att resultaten av vår lönsamma expansion uppmärksammas på detta sätt. Vi har jobbat mycket hårt med att rusta organisationen för långsiktig och snabb tillväxt. Framförallt genom att rekrytera rätt toppsäljare, ge dem rättvis lön och branschens bästa support från huvudkontoret. Alla våra säljare genomgår vårt utbildningsprogram Phone Family Accelerate som bland annat förankrar våra värderingar, vidareutvecklar säljmetodik och skapar bättre självkännedom, säger VD Jon Hjertenstein.

Omsättningen ökar dramatiskt även under 2012 även om det blir en mindre relativ ökning än föregående succéår. Företaget fortsätter sin expansion och planen är att öppna ytterligare 12 nya butiker under 2013.

– Det känns tillfredställande att vi på mindre än tre år lyckats skapa över 100 nya arbetstillfällen, när företag i övrigt verkar tveka att anställa unga talanger.  Vi planerar att rekrytera 100 till under nästa år. Våra medarbetare, familjemedlemmarna, är allt för oss och vi satsar stort på att de ska utvecklas och må bra, tillägger Jon Hjertenstein.

• Företagande

Phone Family AB är en oberoende och snabbväxande återförsäljare av mobiltelefoni, bredband och tillbehör. Vi erbjuder abonnemang och lösningar från Telia, Tele2, Telenor och Tre samt mobiltelefoner från de ledande tillverkarna.

Thomas Ahlerup

Presskontakt Informations och IR chef Kommunikation och Investor relations, media kontakter +46 735-425 958