Samsungs prisbelönta D500 direkt in på Tio-i topp-listan

Liten avancerad nykomling tar femte platsen på The Phone House lista för februari. Överst hittar vi dock Sony Ericssons trotjänare – T630. - Samsung D500 är en ovanligt liten avancerad trippelbandsmobil med bluetooth och megapixelkamera, som snabbt blivit en favorit, säger Daniel Lindholm Marknadschef The Phone House. - Sony Ericsson har två telefoner i topp och med de senaste nyheterna som visades idag kan de dominera marknaden de kommande 6 månaderna. De nya tokvassa modellerna, som redovisas kort nedan, är fullspäckade med den senaste tekniken till attraktiva priser och blir garanterat storsäljare. "TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE FEBRUARI ANTAL ENHETER (Januari månads placering inom parentes) 1.(2) Sony Ericsson T630, inbyggd kamera 2.(3) Sony Ericsson K700, inbyggd kamera 3.(6) Nokia 2600 4.(5) Nokia 3510i 5. (NY) Samsung D500, inbyggd megapixelkamera 6.(8) Nokia 5140, Stöttålig, inbyggd kamera 7. (-) Sony Ericsson K500, inbyggd kamera 8.(-) Nokia 6230, inbyggd kamera 9.(7) Nokia 3200, inbyggd kamera 10. (-) Sony Ericsson S700, inbyggd megapixelkamera SONY ERICSSONS NYA MODELLER: K750 - liten tvåmegapixel kameratelefon med autofokus, Mp3 och radio Telefonen har snabba anslutningar och ett stort lagringsutrymme som gör det lätt att spara och dela med sig av sina bilder. W800 – den första mobiltelefonen med Walkman-märket Den kombinerar mobiltelefon, digital musikspelare och en tvåmegapixel-kamera. Allt detta förpackat i en slimmad och lätt enhet med en riktigt snygg design. K300 - en elegant, lätt kameratelefon med snabba spel och pc-synkronisering Det är extremt lätt att ta bilder och skicka video- och bildmeddelanden med telefonen. Med ett inbyggt minne på 12 MB fungerar den också som foto- och videoalbum. Kameran har 4x digitalzoom och bildskärmen har 65 000 färger. J300 - telefonen med de läckraste underhållningsfunktionerna En slimmad, kurvig mobiltelefon med snabb 3D-spelmotor och möjlighet att ladda ner videoklipp, spel och ringsignaler. Det är lätt att skapa egna ringsignaler och bakgrundsbilder. Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se För mer information kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se Anna Bjerkelius Informationsansvarig 08-615 40 82, 0709-22 33 56 anna.bjerkelius@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 300 anställda och 70 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 500 butikerna under namnet "The Phone House".