The Phone House öppnar ny butik i Liljeholmstorgets Galleria

The Phone House har öppnat sin 115:e butik i Sverige och den 38:e i Stockholmsområdet.

The Phone House fortsätter att utveckla sitt butiksnät och etableringen i Liljeholmstorgets Galleria kompletterar närvaron i Stockholmsområdet.

– Vi har trots 37 butiker i Stockholmsområdet sett en efterfrågan från bland annat våra företagskunder om att ha en butik vid Liljeholmstorget, säger Daniel Morath, Property Franchise Manager

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se
Daniel Morath, Property Franchise Manager, 0733- 43 01 13, daniel.morath@phonehouse.se

Hemsida: www.phonehouse.se

Twitter: http://twitter.com/PhoneHouseSWE

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 115 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".

• liljeholmstorget
  • liljeholmstorget galleria