Topplistan: 7 av 10 mobiler på listan har MP3-spelare

Trenden är tydlig, musik i mobilen blir mer intressant när kunden väljer ny mobil. Sony Ericsson gör det igen! Deras uppföljare till den första Walkman-telefonen W800, som heter W810i tar sig direkt in på topplistans tredje plats. - Walkman-telefonerna fortsätter vara heta och med nya tillbehör som högtalare och bra hörlurar är det en riktigt bra musikspelare, säger Johan Paulsen Järnliden, Marknadschef på The Phone House. Under april lanserades även högtalare till Walkman-telefonerna. De finns i tre prisklasser, men ljudet är förvånansvärt bra även i den billigaste varianten. Pris från 399:-. - När kunderna får upp ögonen för högtalarna kommer vi att ha en storsäljare för stranden, säger Johan. "TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE APRIL ANTAL ENHETER (föregående månads placering inom parentes) 1. (1) Sony Ericsson K750i med 2.0 megapixelkamera och MP3-spelare 2. (2) Nokia 5140i, Stöttålig med VGA-kamera 3. (NY) Sony Ericsson W810i med 2.0 megapixelkamera och MP3-spelare 4. (6) Samsung X640 med VGA-kamera 5. (9) Sony Ericsson Z520i med VGA-kamera och MP3-spelare 6. (4) Nokia 6280, med megapixelkamera och MP3-spelare 7. (3) Nokia 6111 med megapixelkamera och MP3-spelare 8. (5) Sony Ericsson W800i med 2.0 megapixelkamera och MP3-spelare 9. (NY) Nokia 1600 10. (7) Nokia 7370 med 1.3 megapixelkamera och MP3-spelare För mer information vänligen kontakta: Daniel Lindholm, Marknads- och försäljningsdirektör, 08-615 40 96, 070-788 47 00, daniel.lindholm@phonehouse.se Johan Paulsen, Marknadschef, 08-615 40 65, 0708-29 24 75, johan.paulsen@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni och står för cirka 13 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 300 anställda och 80 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 800 butikerna under namnet "The Phone House".