Fransk matkultur till Åkersberga

På Valborgsmässoafton öppnar Picard sin tolfte butik, denna gång i Åkersberga Centrum. Förra månaden påbörjades etableringen i norrort, med en butik i Täby Centrum, nu fortsätter resan längre ut mot skärgården. En efterfrågad möjlighet att få med sig frysta, högkvalitativa och tidsbesparande produkter hem eller till lantstället.

− När vi nu öppnar i Åkersberga Centrum hoppas vi komma närmare nya kunder, både permanentboende och sommargäster. Vi är otroligt stolta över vår höga kvalitet och vårt breda sortiment och ser fram emot att ge nya kunder insikt i hur fryst mat kan smaka, säger Kevin Renaudin, Operational Manager i Sverige.

Picard har tagit fransmännen med storm och är i dag, för fjärde året i rad, Frankrikes mest uppskattade livsmedelskedja. En kedja där man möts av bra mat, goda råd och trevligt bemötande. Även svenskarna har välkomnat Picard med öppna armar och nya kunder upptäcker konceptet varje dag.

−Våra svenska kunder har snabbt tagit Picard till sitt hjärta och fyller gärna frysen med våra kvalitetsprodukter. Framförallt är våra färdiga aperitifer, förrätter och desserter är väldigt populära bland svenskarna, vars smak är väldigt lik fransmännens, säger Sara Maxence, Produkt och marknadschef på Picard.

• Livsmedel

• desserter
  • fransk
  • mat
  • matkedja
  • åkersberga
  • frysmat
  • matvarukedja

Fakta om Picard:

• Picard finns i Sverige sen februari 2013 och har i dag 11 butiker i Sverige. Den 12e öppnar i Åkersberga.
  • Picards målsättning är att öppna 70-80 butiker i Sverige under de kommande fem åren, med fokus på storstäder och universitetsstäder, såsom Stockholm, Uppsala, Malmö, Göteborg och Linköping.
  • Butiken ligger på entréplan alldeles vid ingången till centrum med bl.a. ICA Kvantum som granne. Butiken är öppen 10-20 på vardagar och 10-18 på lördag, 11-16 på söndagar. Carolina Theander kommer att vara butikschef. Carolina har jobbat på Picard sen öppningen av butiken på Karlavägen och tar nu steget vidare som butikschef.
  • Butiken erbjuder 700 artiklar, både råvaror som kött, fisk, fågel och grönsaker samt färdigmat som aperitifer, förrätter, huvudrätter och desserter - franska och svenska specialiteter.
  • Picard-koncernen har drygt 1000 butiker fördelade i Frankrike, Italien, Belgien, Luxemburg och Sverige