Picsmart fossilfria fordon framför ICA Kvantum Åhus och Picsmart-shopper i butik

Picsmart utökar sina matleveranser till södra Sverige

Åhus blir näst på tur att ta del av Picsmart snabba och fossilfria hemleveranser av matvaror. I ett samarbete med ICA Kvantum Åhus lanserades tjänsten i slutet av juni.

Den nya lanseringen innebär att Åhus invånare nu har möjlighet att beställa hem matvaror direkt till dörren. Matvarorna plockas av en Picsmart-Shopper i ICA Kvantum Åhus butik och levereras direkt hem till kunden inom en timme med 100% eldrivna fordon.

Christopher Heybroek, VD och grundare på Picsmart, är förväntansfull inför lanseringen:

“Lanseringen i Åhus är spännande på flera sätt. Dels är vi väldigt glada att få jobba med ytterligare en väldigt fin ICA Kvantum butik och ICA Kvantum i Åhus är en mycket omtyckt och populär sådan. Att kunna erbjuda våra leveranser till såväl sommarboende som fast boende ska bli väldigt roligt. Självklart kommer våra nya hamn-leveranser även vara tillgängligt i Åhus för ortens alla båtägare”.

Johanna Isaksson, handlare på ICA Kvantum Åhus ser positivt på det nya samarbetet:

“Vi är den första butiken i nordöstra Skåne som har möjligheten att kunna erbjuda våra kunder quickcommerce handel genom framgångsrika företaget Picsmart. Vi ser detta som en möjlighet att göra våra kunders vardag ännu enklare, och vi tror också att detta är framtidens online handel. Picsmart har korta ledtider och stor flexibilitet vilket utgör en stor konkurrensfördel mot andra online lösningar. Vi är såklart mycket glada över detta samarbete och välkomnar Picsmart till Kvantum Åhus”

Regioner

Picsmart grundades i Stockholm 2019 med ett tydligt mål att göra mat på nätet mer effektiv, personligt och hållbart. Idag är Picsmart aktivt i Storstockholm, Örebro samt Åhus och samarbetar med ett nätverk av lokala butiker.

Istället för att ha stora lager så plockas och levereras matvarorna direkt till kunden från butikernas unika och lokala sortiment inom 45 minuter. Kunderna tilldelas en personlig shopper som de kan ha direktkontakt med i butiken medan varorna plockas. Leverans hem till dörren sker med 100% eldrivna fordon.