Picsmart lanserar i Malmö måndagen den 28 nov

Supersnabb hemleverans av matvaror och matkassar när Picsmart lanserar i Malmö

Picsmart, som erbjuder e-handel av dagligvaror med snabb fossilfri hemleverans direkt från lokala butiker, lanserar nu i Malmö. Butikerna ICA Malmborgs Mobilia och ICA Kvantum Emporia ingår nu partnerskap med Picsmart. Från och med 28 november kan Malmöiterna beställa matvaror och recept med tillhörande ingredienser på picsmart.se.

Genom Picsmart kommer Malmöiterna kunna beställa hem matvaror och matkassar direkt till dörren med leverans inom en timme eller när kunden vill under dagen. Kunden betalar butikspriser och en leveransavgift om 49 kr (plockavgift om 25 kr tillkommer vid köp under 600 kr). Matvarorna plockas av Picsmart-Shoppers i butikerna ICA Malmborgs Mobilia och ICA Kvantum Emporia och levereras direkt hem till kunden med 100% fossilfria fordon.

Nyligen lanserade Picsmart köpbara recept; matkasse levererad på 1 timme. En middagslösning utan abonnemang där konsumenten väljer bland 50 recept och kan välja antal portioner per recept, byta ut ingredienser till andra varumärken eller eko och ta bort ingredienser som man redan har hemma. Tjänsten är utformad för att minska matsvinn, väljer man två recept med en halv gurka i varje kommer man att få en gurka hem, inte två. En matkasse 2.0.

Picsmart finns sedan 2019 i Stockholm och expanderar nu till Malmö. Christopher Heybroek, VD och grundare av Picsmart, är förväntansfull inför expansionen:

“Det är mycket viktigt för oss att ha samarbeten med rätt butiker med stort utbud och bra prisläge. Med ICA Malmborgs Mobilia och ICA Kvantum Emporia får vi två utmärkta butiker för att täcka upp Malmö på ett bra sätt. Vår tjänst växer snabbt i Stockholm och det känns otroligt kul att nu få expandera till Malmö!

Jerry Rosengren, ICA-handlare Malmborgs Mobilia - ser positivt på det nya samarbetet:

“Vi har valt att samarbeta med Picsmart då de delar vår strategi och vision. Vi vill göra varje dag enklare och Picsmart levererar på 1 timme, sju dagar i veckan till ett bra pris. Även hållbarhet är oerhört viktigt för oss och Picsmart kör bara fossilfria fordon, säger Jerry Rosengren.

Johanna Isaksson, ICA-handlare Kvantum Emporia - ser fram emot uppstarten:

“Vi kommer att låta Picsmart bli vår e-handelslösning för butiken, både för privat- och företagsbeställningar. Det gör att vi kan fokusera på att utveckla butiken och sortimentet. Picsmarts helhetslösning med teknisk plattform samt deras medarbetare som både plockar och kör ut varorna fossilfritt och snabbt till kunderna gjorde valet enkelt”, säger Johanna Isaksson.