Piffl till Segevång

Piffl till Segevång

I september tog MKB Fastighets AB Piffl till Malmö och de första aktivitetsboxarna placerades ut i deras bostadsområden Augustenborg och Gullviksborg. Sedan förra veckan kan boende och besökare även dela på spel- och sportutrustning på Segevång.

Piffl på Segevång

En aktivitetsbox från Piffl har placerats vid Kronetorpsgatan 42 B och är fylld med aktiviteter som exempelvis basket, fotboll, kubb och spikeball. Aktiviteterna i boxen anpassas efter miljön och människorna omkring, därmed kan aktiviteterna bytas ut efterhand om andra spel eller idrotter är mer efterfrågade.

MKB hoppas att Piffl ska bli en mötesplats

- Vi på MKB Segevång hoppas att Piffl kommer bidra till ännu mer gemenskap mellan boende, genom härliga aktiviteter som kan användas just i deras närområde, säger Hulda Magnúsdóttir, bosocial utvecklare på MKB.

Så här funkar det

Piffl är en delningsplattform för sport- och fritid som ger tillgång till aktiviteter i städers offentliga utemiljöer. Genom en app får invånare och besökare tillgång till aktivitetsboxar fyllda med utrustning.

Kostnaden för att hyra aktiviteter från Piffl är 10 kronor i startavgift och därefter 10 kronor per timme.

- Vi är så glada att MKBs tredje Pifflbox nu är på plats! Vi hoppas att den ska bidra till mycket rörelseglädje framöver och förenkla spontana aktiviteter för alla boende och besökare på Segevång, säger Dennis Axelsson, en av Piffls grundare.

Läs mer om Piffl här