En bæredygtig fremtid for os alle

En bæredygtig fremtid for os alle

Vi har mulighed for at gøre en forskel i alt, hvad vi gør, fordi vi alle har magten til at makechange - et budskab, vi gerne vil dele.

En stor del af Europas bygninger har forældede og ineffektive vinduesløsninger, og der kunne opnås store miljøbesparelser ved at opgradere disse til den standard, der tilbydes i dag.

Mellem 2020 og 2030 kunne de samlede energibesparelser i Europa være 200 Mtoe (millioner tons olieækvivalent), hvis hastigheden af vinduesudskiftninger til nutidens moderne og energieffektive glaskombinationer fordobles. Det ville også betyde, at CO2-udledningen kan reduceres med op til 240 millioner tons på 10 år.

Læs mere om dette i denne interessante undersøgelse udgivet af Glass for Europe 'Glazing potential: energy savings and CO2-emission reduction'.

Pilkingtons produkter med lavemissions- og solafskærmende belægninger reducerer behovet for opvarmning og køling i en bygning. Samtidig er kravet til dagslys og udsigt, som er så vigtigt for dem på indersiden af glasset, opfyldt. De senest udviklede lavemissions- og solafskærmende belægninger giver høj dagslystransmission, samtidig med at det indvendige miljø holdes på den rette temperatur uden at forbruge unødvendig energi til opvarmning eller køling.

Pilkington Suncool™ Q 60 er et produkt, der i en to-lags termorude giver en lystransmission (LT) på 60% og solenergitransmission (g-værdi) på 27%. Dette unikke forhold mellem LT og g-værdi giver gode forudsætninger for at nå byggebranchens bæredygtighedsmål.

Måden, hvorpå glasset fremstilles, er naturligvis også vigtig for at reducere niveauet af indlejret kuldioxid. Ved at bruge elektricitet fra grønne kilder og en højere andel af knust genbrugsglas mindskes belastningen af miljøet. Hvis der også kan bruges andre brændstoffer end fossile brændstoffer, reduceres klimaaftrykket yderligere.

Læs mere om bæredygtighed på vores hjemmeside og download EPD'er for vores produkter her.

Pilkington har siden 1976 forsynet det skandinaviske marked med glas og glasprodukter. Vi sælger floatglas, belagt og lamineret glas produceret i koncernens floatglasfabrikker i Europa. Vi fremstiller termoruder på vores fabrikker i Vetlanda, Sverige og Elverum, Norge.

NSG Group er verdens førende leverandør af glas og rudesystemer inden for tre større forretningsområder: Architectural, Automotive och Creative Technology. Architectural fremstiller og leverer glas til arkitektoniske bygningsløsninger, solenergi og andre sektorer. Automotive leverer til det originale udstyr (OE) og udskiftningsglas til eftermarkedet (AGR). Creative Technology omfatter flere forskellige virksomheder, herunder linser og lysstyringer til printere og scannere og specielle glasfiberprodukter såsom tandremme og glaspulver.

For mere information om NSG Group: www.nsg.com