Nordbygg 2022 - 26-29 april

Nordbygg 2022 - 26-29 april

Så är det äntligen dags för Nordbygg igen! Det är hög tid för oss att dela med oss av vår glasentusiasm och själva få inspiration av alla trevliga besökare.

Pilkington Deutschland AG avd. Pyro kommer att ställa ut på Nordbygg i år. Pilkington Brandskyddsglas har sedan 1978 skyddat människoliv och tillgångar över hela världen på ett tillförlitligt och effektivt sätt.

Det handlar om mer än att bara tillhandahålla passiv brandsäkerhet. Brandskyddsglaset finns alltid där: osynligt, robust, oberoende av extern strömförsörjning, hållbart och framtidssäkert.

Representanter från Pilkington Floatglas AB kommer också att finnas på plats i montern för att prata glas. Vi kommer att visa upp det senaste inom solskyddsglas, Pilkington Suncool™ Q-serien samt dela ut vår populära Glasfakta.

Vi hoppas att vi kommer att ses i vår monter C09:21.

Läs mer om Nordbygg 2022 här

Pilkington har sedan 1976 försett den skandinaviska marknaden med glas och glasprodukter. Vi säljer floatglas, belagt och laminerat glas som produceras i koncernens floatglasfabriker i Europa. Vi tillverkar isolerglas på våra anläggningar i Vetlanda, Sverige och Elverum, Norge.

NSG Group är världens ledande tillverkare av glas och inglasningssystem inom affärsområdena Architectural, Automotive och Creative Technology. Architectural tillverkar och levererar glas för arkitekturtillämpningar samt för solenergimarknaden och andra sektorer. Automotive bistår marknaderna med originalutrustning till bilar (OE) och ersättningsrutor för eftermarknaden (AGR). Creative Technology omfattar flera olika verksamheter inkl. linser och ljusstyrningar i skrivare och skannrar samt glasfiber som används till kamremmar i bilmotorer och glasflingor.

För mer information om NSG Group: www.nsg.com