Pilkington Botanical™ lansert for å øke veksten i drivhusene

NSG Group lanserer et nytt utvalg glassprodukter med fokus spesielt på vekst og drivhusmarkedet.

Den nye Pilkington Botanical™ serien består av glassbaserte løsninger som tar sikte på å øke plantenes trivsel og vekst i veksthuset. Serien tilbyr de velprøvde, pålitelige og holdbare egenskapene til Pilkington Optifloat™ og Pilkington Optiwhite™ sammen med innovative slitesterke belagte glass.

Optimalisering av lyset som kommer inn i drivhuset er høyt prioritert for å makse produksjonen av frukt og grønt. Pilkington Botanical™ serien tilbyr produkter som bevarer eller til og med øker tilførselen av lys. For å evaluere og optimere lysforholdene er det viktig å ta hensyn til både direkte lys og lys fra ulike vinkler. NSG Group fokuserer på å opprettholde en høy såkalt hemisfærisk transmisjon (et mer nøyaktig mål på fotosyntetisk aktivt lys som passerer gjennom glasset) for alle produktene i Pilkington Botanical™-serien.

Pilkington Botanical™ er den perfekte løsningen for drivhus, uterom og vinterhager. Serien inneholder et bredt utvalg glassløsninger for å beskytte og forbedre vekstforhold og avling. Glassene kan herdes, lamineres og bøyes. Pilkington Optifloat™ Clear har allerede imponerende lystransmisjon på 91%, men dette kan økes ytterligere ved å velge Pilkington Optiwhite™, ekstra klart glass. Man kan også velge å benytte Pilkington HortiGrow™-serien som har holdbare lavreflekterende belegg på en eller begge sider av glasset for å øke lystransmisjonen opp til 98%.

NSG-konsernet arbeider hele tiden med å utvikle nye produkter for å introdusere et allsidige sortiment basert på kundenes behov. Ytterligere funksjonalitet som lysspredning og belegg som sikrer at glasset forblir renere lenger kan også legges til.

Belegg og overflater kan finjusteres basert på spesifikke krav. Naturens mangfold av vekster, planter og avlinger samt varierende klima betyr at alle løsninger må tilpasses eventuelle behov. Uavhengig av kravene som stilles til NSG-konsernet, er det viktig for profesjonelle brukere å ta kontakt slik at behovene til individuelle prosjekt kan diskuteres og støttes.

For å finne ut mer besøk: https://botanical.pilkington.c...

Pilkington har siden 1976 forsynet det skandinaviske markedet med glass- og glassprodukter. Vi selger floatglass, belagt og laminert glass produsert på konsernets floatglassfabrikker i Europa. Vi produserer isolerglass på våre anlegg i Vetlanda, Sverige og Elverum, Norge.

NSG Group er en av verdens ledende produsenter av glass innenfor forretningsområdene; Architectural, Automotive og Creative Technology. I 2006 kjøpte NSG Group den ledende globale glassleverandøren, Pilkington, og i dag har konsernet hovedvirksomhet rundt om i verden og salg i over 100 land. Architectural produserer og leverer glass til bygge og entreprenørbransjen samt til solenergimarkedet og andre sektorer. Automotive betjener etter-markedet med bil-glass og spesialtilpasset glass til transportindustrien (AGR). Creative Technology omfatter flere forskjellige virksomheter inkl. linser og lys styring i skrivere og scannere samt glassfiber som benytter tannremmer i bilmotorer og glassflak.

För mer information om NSG Group: www.nsg.com

Anne-Charlotte Braastad